بخش اتاق عمل
 مسئول : جناب آقای الیاس حنیفه لو

❁ ❁ ❁ ❁ ❁
awt image

02435528001-3 داخلی 208

 

مدرک تحصیلی:کارشناس پرستاری
محل دستیابی: طبقه اول 

 شرح وظایف :                

 الف – جمع آوری اطلاعات و برنامه ریزی :
بررسی وضعیت موجود در واحد تحت نظارت بمنظور تعیین مشکلات مرتبط با ارائه خدمات و کیفیت مراقبت
تعیین خط مشی جهت واحد مربوطه در راستای اهداف کلی
برنامه ریزی در جهت اجرای استانداردهای مراقبتی
تنظیم برنامه کار کارکنان تحت نظارت در شیفت های مختلف
تعیین وظایف کارکنان تحت نظارت ( تقسیم کار )
برنامه ریزی جهت ثبت و ارائه گزارش کامل از وضعیت هر بیمار / مددجو در هر شیفت بر بالین بیمار
 برنامه ریزی جهت آگاه سازی کارکنان پرستاری جدیدالورود به مقررات اداری ، استانداردهای مراقبتی و شناخت کامل نسبت به واحد از نظر محیط فیزیکی ، وسایل تجهیزات و آشنایی با سایر قسمت های مرکز
برنامه ریزی جهت آموزش به مددجویان / بیماران ، خانواده و ... ( مراقبت از خود و توانبخشی و ... )
پیش بینی نیازهای واحد مربوطه از نظر امکانات ، تجهیزات موجود و لوازم مصرفی و پیگیری جهت تامین آن
برنامه ریزی جهت تحویل و تحول تجهیزات واحد مربوطه در هر شیفت کاری
برنامه ریزی جهت کنترل عملکرد تجهیزات مورد استفاده در بخش در هر شیفت
ب – سازماندهی :
تشکیل جلسات گروهی و جلب مشارکت کارکنان در جهت حل مشکلات واحد مربوطه ( کارکنان ، مددجویان / بیماران و ... )
توجه به نیازهای کارکنان ، ایجاد انگیزه جهت افزایش رضایت شغلی
برقراری حسن تفاهم بین کارکنان واحد مربوطه و سایر واحدها
انجام مراقبت های پرستاری در مواقع اورژانس
ایجاد هماهنگی و همکاری بین کادر پرستاری و سایر واحدها
شرکت در جلسات مدیران و ارائه نیازهای کارکنان ، مددجویان / بیماران و پیشنهاد جهت بهبود وضعیت
همراهی با پزشک به هنگام ویزیت بیماران و ارائه گزارش لازم
ثبت و گزارش کلیه امور واحدهای مربوطه به مسئولین ذی ربط ( شامل : درخواست ها ، وقایع غیرمترقبه حوادث ، کمبودها و نقایص ، نیازها و ... )
مشارکت و همکاری در برنامه های آموزش ضمن خدمت ، بازآموزی و ... کارکنان
مشارکت و همکاری در آموزش دانشجویان پرستاری و سایر کارآموزان در واحد مربوطه
مشارکت و همکاری در پژوهش ها و تحقیقات کاربردی پرستاری
برپایی کنفرانس های داخلی جهت افزایش سطح دانش و مهارت حرفه ای پرستاران
 
 ج– هدایت و رهبری : کنترل هدایت و ارزشیابی
کنترل حضور و غیاب پرسنل تحت سرپرستی
تکمیل فرم ارزشیابی مصوبه کارکنان جهت پرسنل تحت سرپرستی
ارزشیابی مستمر خدمات ارائه شده توسط کادر تحت سرپرستی از طریق : بررسی رضایتمندی مددجویان ، همکاران با ابزار مناسب ( مشاهده ، چک لیست و ... )
نظارت و ارزشیابی مستمر بر رعایت معیارهای رفتار شغلی و اخلاقی کارکنان و انطباق امور پزشکی با موازین شرع مقدس ارزشیابی اثربخشی آموزش های داده شده به کارکنان ، مددجویان / بیماران ، خانواده و دانشجویان ...
 کنترل و پیگیری ثبت و اجرای دستورات پزشک و نظارت بر اجرای آن
مشارکت و همکاری با کمیته های بیماران بنا بر صلاحدید سرپرست مربوطه
نظارت بر حسن اجرای تعرفه های پرستاری
 نظارت مستمر بر اقدامات ضروری بمنظور پیشگیری از عفونت ها
همراهی و ارائه گزارش دقیق هنگام بازدید مسئولین مافوق
نظارت بر حسن اجرای کلیه خدمات پرستاری در واحد مربوطه


نام و نام خانوادگی رییس علمی بخش: آقای دکتر سپهر قربانی
تحصیلات: دکترای تخصصی ارتوپدی
پست الکترونیک:
رزومه کاری:

تعداد کارکنان شاغل در بخش
:  ۷ نفرکارشناس بیهوشی  خانم ۲ نفر کارشناس بیهوشی آقا  ۸ نفر کارشناس اتاق عمل خانم و ۶ نفر کارشناس اتاق عمل آقا 

تعداد تختهای بخش : ۳ عدد تخت جراحی 
 تعداد تختهای ایزوله :  صفر
تجهیزات موجود در بخش : 
کاپنوگرافپمپ بتادینپمپ تزریق سرنگتخت اتاق عمل الکتریکیاتوکلاو ایستاده چرخدارساکشن موتوردار جراحی ترازوی اطفال دیجیتالی صندلی چرخدار دسته دار (ویلچر دسته دار)اره گچ بریفیکواستابلایزر ولتاژافتالموسکوپ - اتوسکوالکتروشوک بای فیزیک الکتروکاردیوگراف چند کانالهالکتروکوتر جراحیتخت احیای نوزادتورنیکت برقیدستگاه لاپاراسکوپی برانکارد ریکاوریبلادوارمربن ماری دمای جوشپالس اکسی مترپایه سرم متحرکچراغ سیالیتیک سقفی ثابت دو قمرهدریل شارژیسنگ شکن پنوماتیکسونی کیدلارینگوسکوپ سادهلارنگوسکوپ مک کویمانیتورینگ علائم حیاتی بدسایدکات نوزادماشین بیهوشی (نپتون)ماشین بیهوشی( دراگر )
میکروسکوپ جراحی چشم پرتابلنگاتوسکوپ معمولیهد کمرای لوزهوارمر سادهترالیکپسول ازت(۴۰ لیتر)کپسول دی اکسید کربن (۴۰ لیتر)کپسول اکسیژنفشارسنج و گوشی پزشکی