واحد فناوری اطلاعات | |
مسئول :آقای مهندس ایوب آقامحمدی |
همکار : سرکار خانم مهندس فاطمه مهدیخانی |
❁ ❁ ❁ ❁ ❁ 02435528001-3 داخلی 221 |
مدرک تحصیلی:;کارشناس ارشد فناوری اطلاعات
محل دستیابی: طبقه دوم
شرح وظایف :
حوزه نرم افزار
- مطالعه، طراحی و پیاده سازی نرم افزار های کاربردی
- نصب، راه اندازی و آموزش نرم افزارهای کاربردی تدوین شده
- شناسایی و تشخیص نیازهای نرم افزاری حوزه از طریق مطالعه سیستماتیک و مستمر و تهیه و تدوین گزارشهای تحلیلی همراه با ارائه راه حل های اجرایی
- ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری و رفع اشکال و به روز رسانی برنامه های نرم افزاری در دست اجرا
- نظارت بر طراحی و اجرای نرم افزار های طراحی شده و همکاری با طراحان طرف قرارداد به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح مفاد قراردادهای منعقده
- نطارت، ارزشیابی و کنترل پروژه های طراحی نظامهای رایانه ای که توسط پیمانکار به انجام می رسد
- بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نطارت مشورتی برای خرید با سفارش خرید آنها تهیه و حفظ و نگهداری مستندات نرم افزارهای طراحی یا خریداری شده به منظور مراقبت و پشتیبانی بهتر از سیستمهای در دست اجراء
- تهیه تدوین و اجرای برنامه های آموزشی برای مدیران، کارشناسان و عموم کاربران جهت استفاده بهتر و موثرتر از نظام رایانه ای
- نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها
- فراهم سازی بستر استفاده از منابع نرم افزاری شبکه از قبیل نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد درخواست کاربران با در نظر گرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری از ترافیک نرم افراری در هر سیستم (قراردادن پکیج نرم افزارها در مرور)
- نیازسنجی نرم افزارهای تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مدیریت فناوری و ارائه مشاوره های لازم دراین خصوص به مرکز در جهت تهیه ، آماده ساری و ارتقاء نرم افزار های مورد نیاز
- ارتباط مستمر با شرکتهای طرف قرارداد واحد و رفع اشکالات و نیازهای کاربران
- ارائه مشاوره برای استفاده بهینه ار نرم افزارها
- رفع آلودگیهای ویروسی بوجود آمده در کامپیوترهای اداری
حوزه شبکه
- ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه
- بررسی و تایید تقاضاهای رسیده از نقطه نظر فنی وامکانات موجود برای ارائه خدمات مربوط
- نصب، راه اندازی و آموزش کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده
- ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری برنامه های نرم افزاری در دست اجراء
- راه انداری سرور های مورد نیاز واحد
- پشتیبایی شامل رفع مشکلات احتمالی سرور و تهیه نسخ پشتیبان
- ارتقا سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران
- اقدام در جهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای موجود.
- برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه بیمارستان طبق فرآیندهای موجود
- حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور دما و دقت در عبور و مرور ها
حوزه سخت افزار
- بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیار واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیاز ها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها
- نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده
- ارائه خدمات پشتیبایی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و با خدمات فنی خارج از بیمارستان
- تهیه، نصب و پشتیبانی کلیه تجهیزات فعال و غیر فعال
- طراحی و تدوین گردش کار واحد جهت جلوگیری از اتلاف وقت نیرو ها
- تهیه برچسب و شناسنامه فنی سخت افرار جهت کلیه سیستم ها و تشکیل پرونده جهت دسترسی سریع سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه
- رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها
آموزش
- مشارکت در برگزاری برنامه های آموزشی مدیریت IT
- شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه
- آموزش موردی کاربران و تهیه جزوات آموزشی مورد نیاز
- ارائه آموزشهای مورد نیاز کاربران از طریق وب سایت واحد
امور ستادی
- انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه
- انتقال نظرات و نیازها ( حسب عملکرد حوره مربوطه ) به مدیریت فناوری اطلاعات
- شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم
- پاسخ به مکاتباب اداری در موعد مقرر
- ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
- پایش و ارزشیابسی منظم از تمام فعالیتهای مرتبط با IT
شرح وظایف مسئول فناوری اطلاعات یک بیمارستان در ارتباط با نرم افزار HIS
- برنامه ریزی در جهت آمورش کل پرسنل بیمارستان و اعلام آن به مدیریت
- آموزش موردی به پرسنل در بخشها و واحدها
- ارتباط بین بیمارستان و تیم نرم افزار در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه
- اعلام گزارش خرابی و نقص به شرکت پشتیبان و پی گیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت
- نیازسنجی سخت افزار مورد نیاز و پی گیری آن
- تهیه پشتیبیان از دیتا بانک های HIS
- تغییر و تعریف اطلاعات اصلی آن بیمارستان
سایر امور
- اظهار نظر در مورد سیستمهای طراحی شده با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود
- پیش احتیاجات واحد سازمانی در زمینه نیروی انسایی و تجهیرات و تسهیلات مورد نیاز واقدام در جهت تامین آنها
- اجرا و بکارگیری آخرین یافته های فن آوری اطلاعات به منظور ارتقای توانمندی واحد مربوطه
- نظارت بر کاربرد مناسب فناوری اطلاعات در واحد مربوطه به منظور بهره وری سیستم
- پیش بینی آموزشهای لازم در خصوص فناوری اطلاعات (IT) وبرنامه ریزی مشخص در این زمینه به منظور ارتقای توان تخصصی کارکنان واحد مربوطه
- برنامه ریزی لازم در خصوص نگهداری و استفاده بهینه از امکانات
- شرکت در کمیسیونهای و سمینارهای مربوطه
- مطالعه و اظهار نظر در خصوص طراحی و پیاده سازی سیستمهای کاربردی
- اظهار نظر در خصوص نوآوریها وطراحهای جدید فن آوری اطلاعات
- تهیه گزارشات مورد نیاز برای مقام بالاتر
- انجام سایر امور مربوط.